Kvalita a automotive
QFD (Quality Function Deployment) + Benchmarking
- Požadavky zákazníků na produkt a proces
- Metody zjišťování požadavků zákazníků
- Význam QFD v procesu plánování kvality
- Maticový diagram využívaný v QFD - „ Dům kvality“
- Prvky QFD – pokoje „Domu kvality“
- Význam týmové spolupráce při QFD
- Etapy a kroky QFD
- Přenos požadavků zákazníků do specifikací výrobku a procesu
- Hodnocení vztahů mezi požadavky zákazníka a znaky kvality výrobku a procesu
- Benchmarkig – porovnávání s konkurencí
- Stanovení potenciálu pro zlepšení
- Hodnocení technických parametrů výrobku a procesu
- Určení kritických znaků produktu a procesu
- Určení priorit a stanovení cílů pro plánování kvality výrobku a procesu
- QFD – nástroj komunikace v procesu zlepšování
- Výhody a omezení metody
- Praktické příklady použití QFD a případová studie
Co získají účastníci absolvováním školení:
Metoda je součástí postupu pokročilého plánování kvality
(APQP). Členové průřezového týmu, který plánuje kvalitu výrobku a procesu se
naučí společně zjišťovat požadavky zákazníků, zkoumat technické parametry
výrobků a procesů. Zjednoduší se tím komunikace a odstraní nejasnosti
v zadání „co vyvíjet“ aby byl zákazník spokojen.Účastníci školení se naučí připravit podklady a být
účastníky postupu převedení požadavků zákazníků do technických znaků navrhovaného
produktu a procesu jeho realizace a další analýzy. Jako členové týmu, který bude QFD používat pod vedením
zkušeného moderátora budou schopni aktivně přispět k efektivnímu využití
této metody plánování kvality.
Kurz je určen vedoucím a členům projektových týmů APQP, procesním inženýrům, manažerům a specialistům řízení a kontroly kvality, konstruktérům, marketérům, obchodníkům, nákupčím, technologům.
V ceně kurzu "QFD a Benchmarking" jsou zahrnuty učební texty a malé občerstvení.
Na závěr kurzu obdrží účastníci osvědčení o účasti.
AKCI PRO VÁS PŘIPRAVÍME I NA KLÍČ