O nás
Poradenství
V poradenských aktivitách se zaměřujeme na tyto oblasti:
Štíhlá výroba
Rozpory jako projev doby
Štíhlá výroba představuje soubor nástrojů, technik a systémových řešení, které mají podniku pomoci rychle reagovat na současné, stále se měnící a hlavně rostoucí požadavky zákazníka. Zákazník očekává kvalitu, včasnost a odpovídající (konkurenční a nízkou) cenu. Podnik musí být štíhlý a zároveň stabilní, dosahovat plynulosti v rozbalancovaných objemech zakázek, být pořád inovativní a přitom neriskovat, dosahovat výkonů při rostoucích vstupech a režii atd. Rozpory.
Dnešní zákazník je ochoten platit pouze za činnosti přidávající hodnotu, to znamená za přesnost, funkčnost a spolehlivost výrobku. Do ceny výrobku už nelze tak jednoduše skrývat náklady na zbytečné plýtvání materiálem, prostorem, energiemi, ale i za špatnou logistiku, údržbu, toky materiálu i informací, vývoj apod.
Štíhlá výroba je o nové pružné a flexibilní komunikaci mezi všemi úseky organizace, od operátorů po vedení společnosti k překonávání rozporů.
Důvody pro zavedení principů štíhlé výroby
- Eliminace plýtvání
- Kratší průběžné doby
- Vyšší výrobní produktivita
- Lepší kvalita
- Vyšší využití zařízení / lidí.
- Motivovaní zaměstnanci
- Trvalé zlepšování výsledků
Techniky a nástroje štíhlé výroby
Pořádek a organizované pracoviště 5S, eliminace plýtvání MUDA, mapování hodnotového toku VSM, tahové systémy KANBAN, optimalizace pracoviště LAYOUT, upřednostňování VIZUALIZACE, široké zavádění STANDARDIZACE, trvalé zlepšování KAIZEN, podpora motivace a výkonnosti TÝMOVÁ PRÁCE, rychlá výměna SMED, totální údržba TPM.
Co nabízíme
Formou kombinace poradenství – koučování – workshopů pomůžeme zavést nebo zlepšit vybrané techniky pro dosažení úspěchů v aplikaci štíhlé výroby.
Personální management
Rozpory jako projev doby
Moderní organizace očekává, že lidé budou znalí, motivovaní, loajální a dosahovat očekávaných výkonů. Aby organizace byla flexibilní, s tendencí růstu, uměla čelit krizím a konkurenci, dosahovala požadovaných finančních výsledků. Ale „vhodných“ lidí bývá statisticky v organizaci 10 max 15%. Jsou přetížení, nové úkoly jdou výhradně za nimi, jsou nepostradatelní (začínáme jim říkat moderně klíčoví). Nové výzvy organizace, avšak noví „vhodní“ nejsou. Rozpory.
Smělé plány a cíle organizace by měly jít ruku v ruce se smělými aktivitami na úseku personálních procesů. Personalistika v organizacích stále více nabírá významnější roli. Neboť lidé a inovace se stávají novými pilíři úspěšného rozvoje organizace. Pro posílení významu se někdy hovoří o novém obsahu náplně personalistiky (a asi proto přejímá i jiný název – lidské zdroje, aby se definitivně vymezila jen od personální agendy). Jak zapojit další a další? Překonám rozporů.
Vybrané procesy a aktivity
- Měření spokojenosti zaměstnanců (s čím jsou/nejsou spokojeni a co považují za důležité pro úspěch)
- Monitoring sociálního klimatu v organizaci (co a nakolik si myslí zaměstnanci o organizaci a jak co zlepšit)
- Nastavení flexibilních odměnových systémů s vazbou na výkonnost (spravedlnost a objektivita)
- Adaptace systému hodnocení zaměstnanců (objevme potenciál a možnosti)
- Školení hodnotitelů k potlačení formalismu a renesanci pravého významu hodnocení
Co nabízíme
Formou kombinace poradenství – koučování – workshopů pomůžeme zavést nebo zlepšit vybrané procesy a aktivity pro dosažení úspěchů v personálním managementu.
Společenská odpovědnost CSR
Rozpory jako projev doby
Kultivace společnosti se v podmínkách ČR odvíjí velmi pomalu, neetické chování podnikatelů, politiků a přetrvávající korupční klima, jsou stále na pořadu současných dnů. Tato skutečnost je hlavním důvodem, že se termíny jako podnikatelská či manažerská etika, etické principy, etické a odpovědné chování, společenská odpovědnost skloňují stále častěji. Politika životního prostředí není zasazena do kontextu reálných možností a vlivů na ekonomiku a zaměstnanost. Rozpory.
Koncipování udržitelného rozvoje, který by důsledně uplatňoval princip tří základních oblastí CSR – environmentální, ekonomické a sociální, se jeví jako varianta „zdravého“ směru. Aktuální novinkou je Národní program posuzování shody systémů managementu společenské odpovědnosti, určený k implementaci a na rozdíl od normy ISO 26000 i k následné certifikaci v systému společenské odpovědnosti.
Do společnosti vstupuje Národní cena CSR a v podmínkách MSK i Cena hejtmana MSK za společenskou odpovědnost. Něco se děje pro překonání rozporů.
Vybrané aktivity k aplikaci společenské odpovědnosti
- Implementace požadavků CSR do podmínek dané organizace
- Pomoc při koncipování opatření a struktury dokumentů (zprávy) k předložení návrhu na Cenu CSR
- Audit stavu CSR v organizaci
- Školení managementu k obsahu a požadavkům CSR v organizacích
Co nabízíme
Formou kombinace poradenství – koučování – workshopů pomůžeme zavést nebo zlepšit aktivity pro dosažení úspěchů v oblasti CSR.