Účetnictví, daně, mzdy

Fakturace v roce 2024, práce s účetními a daňovými doklady

Po absolvování semináře budete správně pracovat s účetními a daňovými doklady.
Přednáška bude zahájena upozorněním na právní normy, aby lidé pracující s přijatými a vydanými fakturami, pokladními doklady, pohledávkami a dluhy rozuměli pojmům a vazbám.
Rozsah:
1 den, 5 hodin
Obsah:

Časový rozvrh: 8.30 hodin - 9.00 hodin: prezence 9.00 hodin - 13.30hodin: odborný program

Seminář je určen účetním, fakturantům, referentům prodeje a zásobování
a pracovníkům administrativy, kteří pracují s doklady, řeší problémy pohledávek a závazků s obchodními partnery a nemají dosud zkušenosti nebo si potřebují osvěžit znalosti.

Obsah kurzu:
Fakturace z hlediska účetních předpisů a zákona o daních z příjmů:

• co je to faktura, podklady pro fakturaci,

• provádění fakturace na základě uzavřených smluvních vztahů,

• okamžik uskutečnění účetního případu,

• lhůty vystavování účetních dokladů,

• saldokonto přijatých a vydaných faktur,

• záloha a závdavek,

• faktura v cizí měně a měnová doložka,

• cizí měny, kursové rozdíly,

• druhy účetních dokladů a vzor pokladního dokladu výdajového,

• náležitosti faktury v cizím jazyce,

• bankovní výpisy v listinné podobě, v elektronické podobě,

• doklady skladového hospodářství, správné náležitosti,

• ostatní interní účetní doklady,

• prokazování dokladů a skutečností z hlediska daňové uznatelnosti, podle zákona o daních z příjmů, podle daňového řádu (příklad),

• oběh účetních dokladů a podpisové vzory, doporučené postupy,

• náležitosti a podmínky elektronické fakturace,

• elektronizace účetních záznamů a elektronická komunikace.

• QR kód.

Zákon o DPH – vybraná ustanovení, která se dotýkají fakturace a daňových dokladů:

• změny v DPH

• daňové doklady, druhy, práce s nimi,

• co má vědět fakturant o předmětu daně a osvobození od daně,

• informace GFŘ k pravidlům fakturace ve vztahu k implementaci Směrnice EU/45/2010 (platné od 1. 1. 2013),

• elektronická fakturace,

• auditní stopa, prokazování v okamžiku kontroly.

Archivace dokladů.

Občanský zákoník:

• promlčení (promlčecí lhůta),

• uznání dluhu,

• zápůjčka, výpůjčka, výprosa, úvěr,

• vznik, změna a zánik závazků,

• opatření oproti opožděným platbám,

• čas plnění.

Odpovědi na dotazy.

Lektoři:
Ing. Dagmar Beránková - auditorka a daňová poradkyně, zkušená lektorka
Poznámka:

V CENĚ JE ZAHRNUTO: - příprava výukového materiálu od lektora - Výukové materiály budou upraveny na aktuální novinky pro dané téma - tisk materiálů - výuka lektora - občerstvení v průběhu semináře

Výukové materiály obdržíte u prezence.


JAK SE K NÁM DOSTANETE: DTO CZ, s.r.o., Mariánské náměstí 480/5, Ostrava – Mariánské Hory

- z nádraží ČD Ostrava – Svinov tramvaj /směr centrum/ - z ústředního autobusového nádraží tramvaj /směr Poruba/ - z ústředního autobusového nádraží tramvaj /směr Zábřeh/ a /směr Dubina/ - z hlavního nádraží ČD Ostrava tramvaj  /směr centrum/ • Výstupní zastávka Mariánské náměstí!

Cena:
2 420 Kč vč. DPH
Poznámka: KAŽDÝ ÚČASTNÍK OBDRŽÍ CERTIFIKÁT

Katalogy vzdělávání ke stažení

Katalog Stáhnout

(2,9MB, *.pdf)

Kontakt


DTO CZ, s.r.o.
Mariánské náměstí 480/5
709 00 Ostrava - Mariánské Hory


Tel.: (+420) 595 620 111
Datová schránka: 7itt4x4


E-mail: dtocz@dtocz.cz
Mapa: Zobrazit sídlo DTO na mapě

Partneři

Logo partnera

Český svaz vědeckotechnických společností je jediným zakladatelem a společníkem DTO CZ, s.r.o.